Monday 24 June 2013

buzday papa ke-28

Alhamdulillah, tuhan msh panjangkan umo my asben. Ni tahun ke 2 aku menyambut buzday sebagai suami isteri. Kali ni juga pertama kali juga my asben sambut sebagai papa Aira Aleesya. Tahun ni sangat excited nak buat something yang special untuk papa, homemade cake. Mungkin tahun ni papa sambut ngan baby so mama rase excited untuk buat surprise.

So, disebabkan aku tak ada oven so aku kena cari alternative lain untuk buat kek. Aku membuat keputusan untuk membuat kek coklat, resepinya ade di label resepi. Alhamdulillah menjadi sangat dan kawan aku kata pun sedap macam nak tempeh,hihihi, malu plak. My asben pun ade puji dan aku pun tak sangka sangat menjadi moist pulak tu. Selalu aku buat instant kali ni tidak 100% mengayak tepung sendiri. Masa buat kek ni aku pun bapak anakku ke dapur, masa tu dia dok dalam walker, penat nak jaga dia sebab dia dah pandai capai-capai barang. Time aku buat kek ni pun dia pandai amik mangkuk then golek-golek tangan dalam tu. Anak oh anak.

Tak sangka plak laki aku boleh tahu aku buat kek, banyak kali Tanya macam mana dia boleh tahu, dia tak jawab pun. Masa ni aku terpaksa tunggu laki aku balik dari site. Tibe-tiba malam tu pulak laki aku ada masalah ngan sampah. So, 9.30 p.m baru potong kek nasibla anakku dah bangun tidur. Kali ni budget tak cukup dan masa pun tak cukup untuk mencari hadiah so aku fikirkan air tangan ni lagi berharga. My asben pun jenis memahami, tq Papa...Semoga papa dipanjangkan umur dan bahagia bersama-sama keluarga tercinta hingga dunia dan akhirat. Mama saying papa hingga hujung nyawa..love papa..
 
 

No comments:

Post a Comment