Wednesday 15 January 2014

Alahan Anak 1st


Secara kesimpulannya dari bulan pertama hinggalah nak masuk bulan keempat (16 minggu) ada juga lah alahan yang saya alami, antaranya ialah :-

 

1. Tak boleh makan nasi+mee.

2. Tak suka suami kiss.

3. Xsuke bau masak lagi2 kedai yang berbau masakannya. Xtahan bau sampai tutup hidung dan xleh lalu kedai makan yang depan merging rase nak muntah, padahal tingkap kereta tutup.

4. Xsuke bau dalam kereta abang, memang nak termuntah.

5. Xsuke bau shower gel.

6. Xsuka bau KFC.

7. Xboleh makan salindah pening dan muntah-muntah.

 

Syukur Alhamdulillah, saya xslalu muntah boleh dikira xsampai 5 kali muntah kecuali muntah time makan salindah sahaja, stop salindah baru xmuntah sebabnya salindah homoepati mmg xsesuia untuk tekanan darah rendah macam say, akan pening, masa tu saya baru beli 1 botol sahaj (RM45). Kesimpulannya morning sickness saya xteruk dan saya jarang pening.

 

Masa bulan pertama yang xboleh makan nasi tu amatlah terseksa, sampai nak nangis xtau nak makan ape, saya makan ckt jek Alhamdulillah xgastrik sebabnye sebelum kawen saya ni ade gastric. Pergi rumah org kwen pun xmakan tgk dan minum air jek, org blanje makan besar-besar pun saya tengok jek.

 

No comments:

Post a Comment