Saturday 4 August 2012

Pentingnya PIL TAMBAH DARAH

Pil yang paling busuk adalah Pil Tambah Darah, ramai juge yang tidak boleh telan. Pil Tambah darah sangat penting kerana ia berkait rapat dengan HB. HB tu berkaitan dengan kepekatan darah. Setiap kali check up doktor mesti check HB. Biasanya, HB yang normal adalah 11, kalau bawah dari 11 tu mudah terjebak dengan penyakit ANEMIA. Jika HB rendah maka mudah untuk TUMPAH DARAH. So, ape sahaja ubat yang doktor bagi WAJIB makan tak kiralah busuk atau tidak. HB yang rendah juge adalah disebabkan oleh kekurangan ZINK. Untuk mendapatkan HB yang bagus maka perlu makan jenis makanan yang boleh menambahkan HB. Alhamdulillah, sepanjang saya minum HERBALIFE, HB saya ok. Pada awal kehamilah HB saya 14, doktor memuji HB saya sebab masa tu saya rajin makan kacang.Pil ni juga kena makan sampai lah nak bersalin kerana, jika HB rendah kita akan mengalami tumpah darah yang banyak masa bersalin nanti.

No comments:

Post a Comment